MAN FAEG 1:300

Keďže som si po dlhšej dobe chcel oddýchnuť od 'stovkových' Minimodelov, rozhodol som sa povenovať sa chvíľu zberateľskej mierke 1:300. Túto mierku navrhol Milan Weiner pre projekovanie modelov železníc a vytvoril v nej viacero krajinných setov. Začal som teda listovať v mojej zbierke vystrihovačiek, v katalógu, ale stále som sa nevedel rozhodnúť. Nakoniec to dopadlo spôsobom pre mňa klasickým - rozhodol som sa vziať jedno z originálnych áut M. Weinera a prerobiť ho k obrazu svojmu. Voľba padla na MAN FAEG, kat. č. H5 003 (pôvodný model je možné zakúpiť na stránkach WDS) z modelového setu Letiště Slatina.

Originálna ilustrácia modelu MAN FAEG od M. Weinera

Pôvodný jednoduchý model pozostáva len z jedného dielu - tento som rozlozil na diely kabíny, nádstavby, podvozku, kolies a v záverečnej fáze som sa rozhodol pridať aj diely interiéru - sedačky, palubnú dosku a volant. Všetky pôvodné diely som nanovo prekreslil, aby som dosiahol maximálnej ostrosti výsledných dielov vytlačenej vystrihovačky.

Pôvodný jednodielny model

Stavba prebiehala podľa predpokladov rýchlo a bezproblémovo. Vďaka použitému 160g papieru som mohol lepiť 'natupo' časti, kam by sa mi chlopne nevošli. Počas stavby som niektoré detaily dolaďoval, takže vznikli dve verzie MANa s modelovými úpravami a pre porovnanie (a pre radosť malého syna) som postavil aj pôvodnú krabičkovú verziu.

Progres zo stavby - detaily interiéru pred umiestnením do kabíny.


Osadený interiér v rozloženej kabíne.

Výsledok stavby predčil aj moje očakávania, modelu som preto pridal aj podstavček a vyzerá to tak, že do modelovej krajiny ho asi nezasadím :) Zato je ale možné, že keď si nájdem chvíľu času na úpravu vystrihovačky do publikovateľnej podoby, sa objaví v sekcii Download...

Hotový model s podstavčekom

Pre porovnanie - úplne vzadu pôvodný model In. arch. M. Weinera, uprostred prvá verzia mojej prerábky, vpredu finálna prerábka.

Viac fotografií modelu nájdete v Galérii Minimodelov 1:300 (v ponuke GALÉRIA MINIMODEL).

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?