W.I.P. - zombie busta - náhrobný kameň

Po krátkej maľovacej odmlke, ktorú som si vypĺňal maľovaním jedného space-mariňáckeho seržanta som sa rozhodol pustiť do novej figúrky. A tak som sa odhodlal pustiť do 12 cm vysokej busty zombíka (Zombie Bust na SMM e-shope) od môjho obľúbeného sculptora Scibora. Figúrka sa skladá len z troch častí (podstavec, vertikálny náhrobok a busta zombie) a bol som veľmi milo prekvapený kvalitou odliatku i detailnosťou sculptu ako takého. Rozhodol som sa maľovať samostatne náhrobok a samostatne bustu. Príprava pred maľovaním bola krátka, o to viac som si ju vychutnával - začistenie odliatkov, napinovanie a zlepenie náhrobku s podstavcom, naprimovanie náhrobku aj busty primerom - a strávil som pri tom príjemný večer.


Originálna busta zombíka od Scibor Monstrous Miniatures


Ďalší večer som sa venoval náhrobnému kameňu. Už v prvopočiatku som sa pohrával s myšlienkou spraviť 'ten kus kameňa' inak, než doteraz a ako fanúšik výborného bábkového rozprávkového horroru Tima Burtona MŔTVA NEVESTA som zvolil namodralú farebnú schému.

Výsledný efekt náhrobného kameňa, po kliknutí sa zobrazí obrázok s viacerými uhlami pohľadu

Keďže sa ma viacero ľudí na fórach pýtalo na postup, ktorý som použil pri maľovaní kameňa (a keďže si zároveň myslím, že je to dosť jednoduchá záležitosť), prtikladám prepis step-by-step postupu (všetky názvy farieb, ktoré uvádzam sú z portfólia Vallejo):

1. odmastený a zlepený náhrobok som primoval som sivým Vallejo primerom
2. na to som naniesol solídny basecoat Sombre Grey
3. nasledovalo trochu washu Devlan Mud (New Citadel Washes), aby mi zvýraznilo ryhy, škáry atd., a stmavilo celkový povrch
4. veľmi ľahkým drybrushom 50% mixom Sombre Grey a Wolf Grey som zvýraznil hrany a nerovnosti náhrobného kameňa
5. tak som mal základ na nanášanie farebných odtieňov; preto som si spravil dva odtiene modrej - jeden modrozelenkavý (50% Jade Green a Magic Blue) a druhý modrofialový (Sick Blue) a rozriedil som oba na farebnú vodu (veľmi riedka farba, ktorá na bielej servítke zanecháva len slabú stopu) a začal som pridávať vrstvy tejto priehľadnej farebnej vody na kameň (dole modrofialovú, hore modrozelenkavú, uprostred som ich wetblendol) - tak postupne začali vznikať farebne odtiene - tých vrstiev bolo nečítane, proste som to opakoval, kým som nemal žiadaný výsledok...
6. do priehlbín a spár som naniesol viacero vrstiev Beasty Brown, tiež zriedenú na farebnú vodu a nechal tam zatiecť a zaschnúť, aby vytvorila efekt zájdenej špiny a blata
7. urobil som si taký 50% mix Wolf Grey a Electric Blue a veľmi zľahka som vo viacerých vrstvách drybrushol vrchné časti náhrobku, aby pôsobil viac ošľahaným a dažďom zmytým dojmom
8. na záver som zvýraznil hrany náhrobku Wolf Grey a vo vrchnej časti 50% mixom Wolf Grey a Skull White

Takze naozaj jednoduchá technicky nenáročná záležitosť na jeden večer...

Komentáre

Anonymný napísal(a)…
mě se ten náhrobek moc libí, ale moje (zatím nemnohé) zkušenosti z Vallejo barvami nenznačují, že by něco takového byla "nenáročná záležitost na jeden večer". Není mi uplně jasné, jak si stihl udělat "wetblend" a taky drybrush akrylama je pro mě novinka. Jak je ředíš pro drybrush?
Dark Tower napísal(a)…
Ver mi, že to tak je. Naozaj som to celé spichol za jeden večer a nepripadalo mi to náročné. Celý problém je (tiež som to tak vnímal) natrénovať si maľovanie tými VEĽMI riedenými farbami. Pár pokusov a výsledky sa dostavia. Kedˇže takáto farba je vpodstate viac voda ako farba, schnutie ide pomalšie, než u bežnej akrylky. Takže úplne vpohode stíhaš naniesť jeden odtieň, druhý odtieň a ešte ich medzi sebou wetblendnúť. Drybrush akrylkami je úplne triviána záležitosť a farbu na drybrush neriedim vôbec. Proste namočím štetec do hustej farby, vytriem ho takmer dosucha a potom len 'prebieham' po povrchu. Fakt jednoduché...

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?