Guardians Of The Galaxy - Baby Groot na objednávku W.I.P.

Niekedy koncom roka 2016 som bol požiadaný zohnať a namaľovať figúrku malého Baby Groota z filmu Guardians Of The Galaxy. V tej chvíli nebolo veľmi na výber, preto voľba padla na jednoduchú vinylovú hračku zo série POP!, ktoré sa vyznačujú najmä veľkými neforemnými hlavami kývajúcimi sa na pružinke. Úroveň detailov bola okrem hlavy celkom dobrá, takže som to bral ako dobrý polotovar, keďže som mal panáka prerobiť aby sa (v rámci možností) čo najviac ponášal na chodiaci stromček z filmu.


Originál Funko POP! Groot figúrka


Panáčik bol vzhľadom na zväčšenú bublino-hlavu dosť veľký, celková výška bola cca 13 cm. Hlava nasadená na pružine držala tak dobre, že som sa rozhodol ju už neskúšať zložiť dole, ale maľovať vcelku, spolu s telom. Telo vyzeralo v porovnaní s hlavou celkom dobre - bolo menšie a malo aj celkom pekne znázornenú drevenú štruktúru. 


Custom bejzka vyrobená zo sciborských zásob


Leptané lístky napinované a prilepené na Grootovo telo


Pre lepší efekt som sa rozhodol postaviť Groota na 54 mm bejzku, ktorú som pripravil zo starých bejzok od Scibor Monstrous, trochy jemného štrku a skaliek. Našiel som si viacero fotiek Baby Groota z filmu a tiež nejaké concept arty, takže som vedel, že by mal mať na hlave a aj na tele zelené výhonky s lístkami. Tieto som vyrobil zo starších leptov lístia a papradia pre 54 mm figúrky a vďaka nim pribudli na grootovom tele ďalšie detaily, ktoré tak zúfalo potreboval.



Basecoat figúrky novými XXL sprejmi od GW


Pre lepšiu predstavu som potreboval zjednotiť povrch celej figúrky aj bejzky, na čo som použil (a rovno otestoval) nové XL spreje od Games Workshop. Bol som milo prekvapený ako jemnosťou nástreku, tak aj celkovým matným finišom. Zároveň sa ukázalo, že figúrka bude mať celkom prijateľné množstvo detailov a bude čo maľovať. V tejto fáze som vyriešil vypodloženie kývajúcej sa hlavy tak, aby sa dala bez väčších problémov maľovať.


Maľovanie hlavy na začiatku


Telo a bejzka počas maľovania


Veľká a neforemná hlava potrebovala trochu oživiť, aby mala čím zaujať. Podľa artworkov som zvolil nazelenalú vrchnú časť, ktorá by mala byť pokrytá machom, taktiež som domaľoval drevené obočie, ktoré nebolo na hlave vysculptené. Záležať som si dal aj na očiach, ktoré v pôvodnej verzii figúrky boli len čiernymi guľami, mne sa ich ale celkom podarilo oživiť zreničkami a odleskami. Na tele už boli vysculptené celkom príjemné detaily, ktoré som oživil zazelenanými miestami v okolí listov.


Sypanie zeleného čaju... ehm, flocku


Tieto miesta som dotvoril sypaným zeleným flockom od GW, ktorý sa vždy výborne osvedčil pri podobných povrchoch. Nanášam ho vždy prostredníctvom vodou nariedeného lepidla na drevo a papier (Herkules, Duvilax ...), ktorým potriem žiadaný povrch a následne nasypem flock. Po pár minútach je lepidlo zaschnuté a prebytočný flock sa môže odfúknuť.


Detail hlavy a očí Baby Groota


Aj napriek rýchlosti maľby (kvôli nadchádzajúcim sviatkom) - behom jedného večera - je výsledok celkom fajn, zvlášť vďaka očiam získala inak prázdna a nezaujímavá hlava iskru. Obe oči som ešte prelakoval lesklým lakom, figúrku zabalil a po roku čakania sa ocitol v rukách nového majiteľa.


Hotový Baby Groot odovzdaný novému majiteľovi


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?